Çocukların arkadaşlık ilişkileri inişli çıkışlı bir yapıya sahiptir. Bazı çocuklarda akran ilişkisinden dolayı kalıcı psikolojik sorunlara neden olabilmektedir. Bazı çocuklar akranları tarafında reddedilirler. Akran ilişkileri ile çocuklar kendilerini ifade etmeyi öğrenirler. Bunun yanı sıra diğer çocukların duygu ve düşüncelerini algılamayı öğrenirler. Çocuklar akranlarıyla oyuncaklar sayesinde iletişim girişiminde bulunurlar. Oyuncaklarla oynarken ne kadar bağımsız olsalar da zaman zaman birbirlerinin ne yaptığına bakarlar. Oyuncaklar sosyal iletişim kurmanın en iyi yoludur.
6 – 12 aylık bebeklerin akranları ile birbirine gülümsemesi, birbirine doğru uzanma gibi etkileşim içine girerler.
1 yaşın ikinci yarısında interaktif davranışlar başlar (oyuncak alışverişi).
3 yaştan itibaren çocuklar yan yana oynamaya başlarlar.
4 yaş çocuğu 3 yaş çocuğuna oranla akranlarıyla daha uzun süreli iletişim kurar.
5 – 6 yaş döneminde çocukların sözel ifade becerisi daha da artmıştır, arkadaşlarını dinler ve yorumlarlar.
Çocukların akranlarıyla birlikte zaman geçirmesi ve oyunlar oynaması onların dil gelişimleri, kişisel – sosyal gelişimleri, zihinsel gelişimlerini olumlu etkilemektedir. Oyunlar içinde (saygı duyma, dürüst olma vb.) değerleri öğrenen çocuklar, ahlaki gelişim açısından ilerlemeler kaydetmekte hayata hazırlanmaktadır.
Bu nedenle çocuklara akranları ile birlikte bulunmasını sağlayan okul öncesi eğitim atlanmamalıdır.
Tüm çocuklarımızın hayata güzel hazırlanabilmesini temenni ediyor keyifli eğitim hayatı geçirmenizi diliyorum..